9 Kasım 2011 Çarşamba

3 ay oldu sanırım bu yazıyı yazalı...

"Bana .NET'i sevdiren adam, sana ihanet ediyormuşum gibi hissediyorum.

5 günlük eğitim için öyle bir eğitmen ayarlamışlar ki onu hem dinlemek hem de dinlememek için kendimle savaşıyorum. foreach'e 'foreyç' diyor, IEnumerable'a 'i enumururu' gibi bişiler diyor, enum'ı aynen yazıldığı gibi okuyor, null'ı da. insanın dikkati dağılıyor, gülmemek için kendini zor tutuyor sonra. onlar da yetmedi, sınıflar için ref kullanılmaz dedi, hiçbişi farketmez dedi, ahan da valla dedi bunu, aynen senin 'böyle böyle diyen adamlar da var' lafındaki adamlardan biriydi işte. sen olsaydın öyle olmadığını ispatlardın, ben gülüp kafamı sallamakla yetindim üzgünüm. sonra o adamı dinledim, dinledim ama, 'ya yanlış öğretiyorsa' diye de içim içimi yedi. sonuçta dinledim sadece, öğrenmedim. zaten öyle de garip biriydi ki, kod yazmaya üşenen birinin yazılımcı olması, bir de o yetmezmiş gibi eğitmen olması, insana ne kadar güven verebilir ki? hiç güvenmedim.

senin anlattığın .NET mucize doluydu, heyecanlıydı, doğa üstü güçleri vardı, terlikli ve pijamalı adamlar kendilerini bu dünyadan soyutlayıp yazmışlardı o kodları, hem de öyle bir yazmışlardı ki her koddan zeka fışkırıyordu.

ama işte o adam bu emeği anlatamadı, insanlar çok sıradan birşeymiş gibi baktı o kodlara. C#'la Visual Basic'i kıyaslıyanlar bile oldu, Java'cıları zaten geçiyorum, değmezler. adama öyle kızasım geldi öyle kızasım geldi ki sonra. 'be adam yıllarca uğraşmışsın o kodlar üzerinde, ben bile laf söyletmezken sen nasıl çoluk çocuğun oyuncağı yaptın C#'ı.' diye çemkiresim geldi. neyse, C# Parti'sini (CSP) kurduğumuzda bu adamı almayalım tamam mı?

ve birdaha böyle bir eğitim düşündüklerinde, duyduğum an direk ilgili merciilere gidip seni önericem. insanlar developper görsün, kod aşkı görsün.

son olarak herşey için teşekkür ederim, hiç okumayacak olsan da :)

iyi geceler."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

:)